Gå til indhold

Bowers & Wilkins

Højttalerne fra engelske Bowers & Wilkins er det foretrukne værktøj i en lang række af verdens professionelle lydstudier. Erfaringerne herfra er med til at løfte kvaliteten af alle B&W-produkter op i topklassen uanset pris. Dette gælder også aktive højttalere til trådløs streaming, samt høretelefoner.

Filtrer og sorter
114 produkter
Viser 42 produkter ud af 114

Højttalerteknologi i verdensklasse

Engelske Bowers & Wilkins har siden starten i 1966 arbejdet sig frem til dagens position som en af verdens største producenter af kvalitetshøjttalere. En B&W-højttaler er et ekstremt avanceret og gennemarbejdet produkt, som i finish og teknisk konstruktion altid ligger i klassens absolutte top. Dette gælder både traditionelle højttalere og nye kategorier som f.eks. alt-i-ét iPod-højttalere, hvor B&W allerede fra start lagde sig i spidsen med den ikoniske Zeppelin.

Topkvalitet til PC, streaming og bærbar musik

B&W var nogle af de første på markedet til at tage iPod og streaming seriøst som hi-fi musikkilder. Den oprindelige Zeppelin er forlængst blevet trådløs via den smarte AirPlay-teknologi, og familien er udvidet med lækre hovedtelefoner, avancerede PC-højttalere og andre trådløse AirPlay-højttalere, som alle har den gode B&W-lyd tilfælles. Disse ”New Media”-produkter peger alle direkte ind i en fremtid, hvor kompakt brugervenlighed er lige så selvfølgelig som suveræn lydkvalitet.

Superlyd i væg og loft

Synes du, at god lyd skal høres, men ikke ses? Så er du ualmindelig godt hjulpet med B&W, som har et helt suverænt udvalg af indbygningshøjttalere til alle formål. Du kan få små og prisbillige modeller, som kan give dig baggrundsmusik fra loftet i dit badeværelse. I den anden ende af skalaen finder du eksklusive high-end indbygningshøjttalere til både musik og hjemmebio. Her får du kompromisløs lydkvalitet, som uden problemer kan hamle op med de fineste traditionelle systemer.

Lyt til de professionelle – de lytter til B&W

Uanset om du er til akustisk eller elektrisk musik, vil du være godt rustet med et sæt B&W-højttalere, som du kan finde lige fra budgetklassen til ekstrem high-end. B&W er ægte allroundere, som får både detaljerne og musikaliteten frem i alle indspilninger. Af denne grund har professionelle lydfolk verden over forlængst taget Bowers & Wilkins til sig som deres foretrukne værktøj. For eksempel i de legendariske Abbey Road-studier i London, hvor Beatles, Pink Floyd, U2 og en række andre verdensnavne har indspillet. Et bedre kvalitetsstempel kan du næsten ikke få.

  • Avanceret teknologi
  • Raffineret design
  • Fra kompaktklasse til ekstrem high-end
  • Mange løsninger til iPhone/iPad, trådløs streaming m.m.
  • Suverænt udvalg af indbygningshøjttalere

 

HiFi Klubben x Bowers & Wilkins:

Søger man online på højtalere fra Bowers & Wilkins, dukker to ord meget ofte op: ikonisk og legendarisk. Læs her, hvordan den engelske højtalerproducent har opnået sin kultstatus.

Bowers & Wilkins har produceret mange prisvindende højtalere igennem tiden. Men fyrtårnet i deres portefølje er den ikoniske 800-serie, der nærmest er den eneste succesrige high-end højtalerserie på markedet. Det er der en god grund til. Virksomhedens filosofi er nemlig stadig den samme som den, grundlæggeren John Bowers stod for: altid at skabe innovation. Altid udvikle nyt, bruge nye materialer og nye teknologier. Derfor har B&W hele 65 ingeniører ansat, og deres fineste opgave er at sikre 800-seriens legendestatus. Så når en ny generation af 800-serien lander i butikkerne, kan man være sikker på at alle materialer og komponenter er gennemgået og optimeret, hvor det er muligt. Andy Kerr, B&Ws produkt og marketingdirektør, siger:

”800-serien er legemliggørelsen af alt det, vi ved. Det er den, der har hjulpet os til at få succes over tid. Mange kunder, der har købt en 800-serie højtaler, opgraderer når vi lancerer en ny generation, fordi de ved, vi forbedrer ydeevnen betydeligt for hver generation.”

Når først en ny 800-serie er lanceret, nyder B&Ws andre højtalerserier også godt af det nye tech. Et kendt eksempel er de gule mellemtone- og basenheder af kevlar, som B&W fik patent på i 1974. Snart gik materialet igen i alle B&Ws højtalere og gjorde dem nemme at genkende. I 2015, da B&W lancerede den seneste generation af 800-serien, var kevlaren skiftet ud med et nyt materiale: Continuum. Det ligner kevlaren i adfærd, men er en forbedring, da stående lydbølger hurtigere dør ud. Igen er teknologien blevet bredt ud til B&Ws andre højtalerserier. 4_BWFORMATIONDUOWH_1920x1080.jpg

B&Ws passion for kvalitet matcher HiFi Klubbens. Det er nok en hovedårsag til, at samarbejdet mellem de to virksomheder har fungeret så godt i mere end 30 år. Men der er også en praktisk fordel for HiFi Klubben: B&W opererer i stor skala. De leverer produkter i god tid og har kapaciteten til at imødekomme stor efterspørgsel. Når HiFi Klubben lancerer nye produkter, er det i tæt samarbejde med B&W for at sikre, at butikkerne har det lager, de har brug for. Andy Kerr siger:

”B&W bruger meget tid på at sikre, at vores produkter er af højeste kvalitet. Noget en organisation som HiFi Klubben, der sælger mange produkter, sætter pris på. Det sidste de har brug for er ulykkelige kunder, der klager over produkter, der ikke virker. Når man køber fra os, er man sikret en høj kvalitet og standard.”

En stor højtalerproducent som B&W ser på den lange bane, når de fremstiller nye produkter. Det samme gør HiFi Klubben, når det handler om at identificere tendenser og mønstre i, hvad kunderne køber på det europæiske marked. Andy Kerr siger:

”I HiFi Klubben har de altid været virkelig gode til at forstå kundens behov og sælge løsninger, der gør kundens liv lettere. De rådgiver os, når de ser en mulighed for at udvikle produkter, der kan blive en del af endnu en populær løsning.”

Et eksempel er udviklingen af Formation-serien, B&Ws trådløse musiksystem. Andre aktører som Sonos, Denon HEOS og Bluesound har gjort det godt på det trådløse marked, og B&W ville spille med. HiFi Klubben kender markedet og var en oplagt sparringspartner.

”Tidligt i processen viste vi HiFi Klubben designet bag lukkede døre. Vi var selvfølgelig ikke interesseret i, at kunder skulle se produkterne på det tidspunkt, men det var meget nyttigt for os at kunne lufte vores tanker om produkter som Formation Wedge og høre, hvad HiFi Klubben mente,” fortæller Andy Kerr.1_Old-800-series_1920x1080.jpg

Som producent med en meget britisk arv, der har lavet højtalere til engelsktalende lande, har det været vigtigt for B&W at få indblik i, hvad kunder på andre markeder foretrækker. Efter flere års pres fra Skandinavien blev B&W endelig overbevist om at lave en hvid version af den elegante kompakthøjtaler CM1. De første par år blev den hvide model udelukkende produceret til HiFi Klubben og kun solgt i Skandinavien. Det tog nogle år, men så begyndte resten af verden at købe hvide højtalere. I dag fås alle B&W-højtalere i en hvid version.

Måske var B&W tilbageholdende med den hvide farve, fordi de huskede et eksperiment fra 1980’erne. Andy Kerr fortæller:

”Dengang fandt vi ud af, at den hvide farve skal doseres Vi gjorde alt hvidt på Matrix 801, den største model i 800-serien. Hovedkeglen var det eneste, der beholdt sin naturlige farve. Det så underligt ud. Den lignede et rumkøleskab. Senere lærte vi, hvor meget hvidt der skulle til for at ramme den europæiske smag.”

Andy Kerr, der altid har været meget interesseret i musik, er så heldig at have sit favoritprodukt stående hjemme i stuen. Et par 800-højtalere. Han siger:

”Det bedste, vi gør, er at lave en højtaler, der ikke lyder som en højtaler. Det er en sandhedsmaskine. Det ultimative vindue til musikken. Jo mere du kan forestille dig, at du ikke lytter til en højtaler, men til Bob Dylan – eller hvem der er i rummet med dig – jo bedre er det. 800-serien er efter min mening den højtaler, der kommer tættest på idealet.”