Gældende fra d. 11. november 2024. Købsbetingelserne gælder, når du handler som privatperson på vores webshop www.hifiklubben.dk
Generelle oplysninger:
HiFi Klubben Danmark A/S
CVR-nr.: 89837316
Tilst Skolevej 31
8381 Tilst
Telefon: 70809000
Email: [email protected]
1. Bestilling
Når du afgiver en ordre via vores hjemmeside, er det ikke en juridisk bindende aftale. HiFi Klubben forbeholder sig retten til at annullere din ordre som følge af trykfejl, tekniske problemer, leveringssvigt eller lignende. Når du bestiller, vil du automatisk modtage en e-mail, som viser, hvilke produkter du har bestilt. Aftalen er først bindende, når du har modtaget en e-mail, der bekræfter, at varerne er afsendt. På visse varer er der mængdebegrænsninger pr. ordre. Dette vil fremgå, når du lægger varen i kurven eller på produktets side. HiFi Klubben forbeholder sig retten til at annullere én eller flere ordrer, hvis det vurderes, at mængdebegrænsningen forsøges omgået – eksempelvis ved gentagne ordrer fra samme eller forskellige profiler. Når du handler på websitet, bekræfter du, at du ikke køber varer med henblik på videresalg. Personer under 18 år, som ønsker at bestille varer, skal have samtykke fra forældre/værge.
2. Betaling
Betaling kan ske ved brug af følgende betalingsmidler: Dankort, Visa, Mastercard, Visa Electron, MobilePay og Klarna. Ved betaling med internationale betalingskort, som fx Visa og Mastercard, vil betalingen blive reserveret på din konto i overensstemmelse med vilkårene for dit kort, indtil vi trækker eller afviser betalingen. Der reserveres ikke et beløb ved betaling med Dankort. Ved betaling med MobilePay bestemmes reservationen af det tilknyttede betalingskort i appen. Beløbet trækkes, når varen afsendes. Hvis der er bestilt flere varer i en ordre, og én eller flere af varerne ikke kan leveres med det samme, trækker vi først betalingen for den eller disse varer, når varerne afsendes.
3. Levering
Vi leverer varer til adresser i Danmark, men leverer desværre ikke til Grønland og Færøerne. Varerne leveres forventeligt 1-3 hverdage efter din bestilling. Varer kan enten afhentes i en af HiFi Klubbens butikker eller leveres til en specifik adresse, pakkeboks eller butik. Ved større varer tilbydes levering med fragtmand til kantsten. De mulige leveringsformer og leveringsomkostninger afhænger af de enkelte varer, du bestiller. Den samlede leveringsomkostning og forventede leveringstid vil fremgå i forbindelse med din bestilling. Hvis du har bestilt mere end én vare, kan din ordre blive leveret i forskellige leveringer og på forskellige tidspunkter. Du bliver dog kun opkrævet leveringsomkostninger én gang, uanset hvor mange forsendelser ordren leveres i.
Levering via samarbejdspartner For at kunne tilbyde flere produkter har HiFi Klubben et samarbejde med udvalgte samarbejdspartnere, der leverer varen direkte til dig. Ved køb af disse varer accepterer du samtidig de vilkår og betingelser, som gælder hos den pågældende samarbejdspartner. Dette gælder blandt andet på udvalgte Samsung-produkter, hvor Samsung (Samsung Electronics Nordic AB) leverer varen direkte til kunden. HiFi Klubben formidler i disse tilfælde kun salget på vegne af Samsung. Det vil fremgå af kvitteringen, hvis varen leveres direkte af Samsung. Se handelsbetingelserne fra Samsung.
4. Fortrydelsesret
Du kan fortryde dit køb uden begrundelse inden for 30 dage. Har du købt flere varer i en ordre, kan du vælge at fortryde købet af nogle eller alle varer. Vi tilbagebetaler ikke leveringsomkostningerne ved delvis fortrydelse. Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag, hvor du eller en anden person, som du har valgt til at modtage varen (dog ikke transportøren), får varen i fysisk besiddelse.
Hvis du har bestilt flere varer i en ordre, og vi ikke kan levere varerne samtidig, løber fortrydelsesfristen fra den dag, du får den sidste vare i fysisk besiddelse. Hvis du har bestilt flere dele eller partier, løber fortrydelsesfristen fra den dag, du får den sidste del eller det sidste parti i fysisk besiddelse. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag, forlænges fristen til den følgende hverdag.
Undtagelser til fortrydelsesretten
- Der er ikke fortrydelsesret ved køb af varer, som bliver forringet eller forældet hurtigt, som fx pick-up nåle, medmindre forseglingen er intakt.
- Bemærk, at du mister din fortrydelsesret, hvis forseglingen på in-ear hovedtelefoner brydes, da disse af hygiejnemæssige årsager ikke kan returneres.
- Fortrydelsesretten bortfalder, hvis plomberingen på spil, film, musik eller computersoftware brydes.
Sådan fortryder du Du fortryder ved at give os klar besked. Du kan sende en e-mail til [email protected] eller ringe til telefon 70809000, hvor du oplyser, at du fortryder. Fortrydelsen kan ikke ske ved at nægte at modtage varen eller ved ikke at hente den uden at give besked.
Returnering af varen og returomkostninger Hvis du har fortrudt købet, skal varen returneres uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Varer kan ikke sendes pr. efterkrav eller uden omdeling. Du skal selv betale for returnering af varen. Store varer (fx TV, møbler eller produkter over 30 kg), som ikke kan sendes med normal post, kan afhentes efter aftale med kundeservice. Udgifterne hertil forventes højst at beløbe sig til ca. kr. 2000.
Tilbagebetaling ved fortrydelse Når du fortryder, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder eventuelle leveringsomkostninger. Hvis du kun fortryder en del af dit køb, tilbagebetaler vi ikke leveringsomkostningerne. Vi tilbagebetaler beløbet senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din meddelelse om fortrydelse. Vi kan dog tilbageholde beløbet, indtil vi har modtaget varerne retur, eller til du har fremsendt dokumentation for, at varerne er returneret.
5. Reklamation - hvis der er noget galt med varen
Købeloven gælder, hvis du køber en vare, en digital tjeneste eller digital ydelse, og der er en mangel ved det købte. En mangel er fx en materiale- eller fabrikationsfejl eller en forkert oplysning om det, du har købt. Derimod er fx almindelig slitage eller en selvforskyldt skade ikke en mangel.
Hvis du har købt en vare, skal du henvende dig inden for rimelig tid efter, at du har opdaget fejlen. Henvender du dig inden for 2 måneder efter, at du har opdaget fejlen, vil din reklamation altid være rettidig, forudsat at du reklamerer inden udløbet af reklamationsfristen på to år. Er der tale om en fragtskade, beder vi dig under alle omstændigheder om, at give os besked så hurtigt som muligt. Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine rimelige og nødvendige fragtomkostninger. Gem derfor din kvittering.
Du bedes altid kontakte vores kundeservice I tilfælde af en reklamation, inden du sender varen retur. Således kan vi sikre varen bliver sendt det rigtige sted hen fra start, og sikre den hurtigste løsning på din reklamation.
Er du medlem af vores kundeklub tilbyder vi desuden en ekstra medlemsgaranti på udvalgte produkter. Læs mere om vores medlemsgaranti.
Klagemuligheder
Kan vi ikke blive enige om, hvad du har krav på, har du følgende klagemuligheder:
En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Nævnenes Hus, Mæglingsteamet for Forbrugerklager, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus. Mæglingsteamet vil forsøge at løse tvisten ved mediation, og hvis det ikke lykkes at finde en løsning, kan du indbringe klagen for Forbrugerklagenævnet.
Det er som udgangspunkt en forudsætning for at klage, at varen eller ydelsen, som du vil klage over, har kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen som udgangspunkt være mindst 720 kr. Der skal betales et gebyr for at få klagen behandlet.
EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant for forbrugere med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mailadresse: [email protected].
Standardfortrydelsesformular
(denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
- Til HiFi Klubben A/S, Tilst Skolevej 31, 8381 Tilst, [email protected]:
- *Jeg/vi meddeler herved, at *jeg/vi ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med *min/vores købsaftale om *følgende varer/levering af følgende tjenesteydelser:______________________
- *Bestilt den/modtaget den: _ _-_ _-_ _ _ _
- Forbrugerens navn og efternavn: ______________________
- Forbrugerens adresse: Vejnavn og husnr.:______________________ Postnr.: og by: ______________________
- Forbrugerens underskrift: ______________________ (kun hvis formularens indhold meddeles på papir)
- Dato _ _-_ _-_ _ _ _
*Det ikke relevante udstreges